Nuvarande efterlevnadsstatus och pågående arbete
På KLM strävar vi efter att erbjuda en inkluderande och tillgänglig onlineupplevelse för alla användare. För att uppnå detta följer vi riktlinjerna för tillgänglighet för webbinnehåll (WCAG) 2.1 och följer Avsnitt 508 i rehabiliteringslagen, som fastställer tillgänglighetskrav för digitalt innehåll. Dessa standarder bidrar till att säkerställa att vår webbplats är tillgänglig för personer med funktionsnedsättningar, förbättrar kompatibiliteten med hjälpmedel och förbättrar den övergripande användarupplevelsen, emedan vi också följer den europeiska tillgänglighetslagen (EAA) och kanadensiska tillgänglighetslagar för att säkerställa en inkluderande upplevelse för en global publik.
WCAG 2.1 definierar tre tillgänglighetsnivåer: A, AA och AAA. Vi har valt att anpassa KLM:s marknadsföringswebbplats till nivå A- och AA-standarder för att främja en mer tillgänglig digital miljö. För närvarande uppfyller vår webbplats delvis WCAG 2.1 nivå AA och EN 301 549. Alla kritiska funktionella prestandakriterier (uppnåeliga, manövrerbara, förståeliga, robusta) är uppfyllda. Arbete pågår för att uppnå fullständig överensstämmelse.
Som stöd för vårt engagemang för tillgänglighet samarbetar vi med certifierade branschexperter som vägleder oss i att implementera bästa praxis och uppnå WCAG 2.1 nivå A och AA-efterlevnad. Det är ett löpande arbete och vi jobbar kontinuerligt med att förbättra tillgängligheten och säkerställa att allt innehåll är tillgängligt för alla.
Våra partners inom tillgänglighetsteknik utför manuella tester med NVDA, JAWS och VoiceOver på Windows- och Mac-operativsystem. Dessutom används egenutvecklad programvara för automatiserade tester för att identifiera och åtgärda potentiella tillgänglighetshinder.
Vi ser regelbundet över vår webbplats för att upprätthålla vårt engagemang för tillgänglighet och ge en optimal upplevelse för en så bred publik som möjligt. Skulle du stöta på några tillgänglighetshinder eller har funderingar kring användbarheten på vår webbplats, vänligen kontakta oss via e-post. Vi kommer att göra allt vi kan för att behandla dina synpunkter och tillgodose dina behov.
Så rapporterar du problem
Vi välkomnar din feedback om tillgängligheten på KLM:s marknadsföringssidor. Vänligen meddela oss om du stöter på några tillgänglighetshinder genom att kontakta oss på: digital.accessibility@klm.com
Detta dokument uppdaterades senast i juni 2025.