Varför boka direkt på KLM:s webbplats?

Utforska fördelarna med att boka via vår webbplats.

Inga dolda avgifter

Transparent prissättning

Vi är tydliga med kostnaderna. När du bokar direkt hos KLM är priset du ser priset du betalar.

Inga obehagliga överraskningar

Genom att boka via den betrodda KLM-webbplatsen undviker du dolda avgifter som de som ofta läggs till på andra ställen.

Boka med lugn och ro

Välj tryggt i vetskap om att din resa börjar med transparens och tydlig kommunikation.

Kundservice dygnet runt

Alltid tillgängliga

Vi finns här för att hjälpa dig, dag som natt, oavsett var du befinner dig eller när du behöver oss.

Stöd för flera språk

Vi talar många språk för att tillhandahålla tydlig kommunikation och det stöd du behöver.

Kontakta oss på ditt sätt

Du kan nå oss via den kanal som fungerar bäst för dig. Vi finns här för att hjälpa till på ditt sätt.

Sömlösa resor

Automatisk ombokning

Inställt flyg? Vi kommer att göra vårt bästa för att boka om dig automatiskt på nästa tillgängliga flyg.

Alltid informerad

Få uppdateringar om din resa i realtid så att du håller dig informerad varje steg på vägen.

Resor utan oro

Vi hanterar det oväntade så att du kan resa bekymmersfritt och njuta av upplevelsen.

Varför välja KLM

Varje dag gör vi vårt bästa för att vara ditt favoritflygbolag. Ta reda på varför våra passagerare fortsätter att flyga med oss.

Direktflyg runt om i världen

Vi flyger dig till fler än 160 destinationer runt om i världen. Luta dig bara tillbaka och koppla av medan vi tar dig till din destination!

Se alla destinationer

Fördelaktiga flygtider

Få ut det mesta av din resa med smidiga avgångs- och ankomsttider. Flyg vid en rimlig tidpunkt: våra flyg passar ditt schema, inte tvärtom.

Det bästa flygbolaget för passagerare

År 2025 vann vi återigen APEX World Class Award för bästa flygbolag för passagerare! Detta är den mest prestigefyllda bland APEX globala utmärkelser för flygbolag. Och den uppmärksammar vårt engagemang för dig: säkerhet, välbefinnande och hållbarhet.

Hållbarhet

Det är inte hållbart att flyga just nu. Det är därför vi försöker minska vår påverkan genom alternativa bränslen, effektivare flygplan och smartare verksamhet. Se hur vi gör detta och hur du kan hjälpa till.

Mer om hållbarhet

Vi håller dig informerad

Vi meddelar dig omedelbart om eventuella förseningar, störningar eller gate-ändringar, från bokning till ombordstigning.

Registrera dig för uppdateringar

Stavfel? Ingen avgift

Har du bokat ditt flyg och upptäckt ett stavfel i namnet på din biljett? Inga problem, vi har lösningen för dig. Vi tar inte betalt för att du är mänsklig.

Se hur du korrigerar ett stavfel

Avbruten flygning? Vi löser det

Vi meddelar dig omedelbart via telefon eller e-post om eventuella ändrade eller inställda flyg. Därefter börjar vi omboka dig på den första tillgängliga flygningen. I samma ögonblick som vi har hittat en plats kommer vi att kontakta dig om din nya resplan.

Föredrar du en annan flygresa eller har frågor? Vi finns här för att hjälpa till.

Om ditt nya flyg inte avgår samma dag kommer vi inte att lämna dig i sticket. Din komfort är viktig för oss, från en kopp kaffe till en hotellvistelse.

Service dygnet runt på sociala medier

Har du frågor, önskemål, eller vill hålla dig uppdaterad om vad vi gör? Vi finns här för dig dygnet runt, på fyra språk, på din föredragna kanal.

Läs standarderna för vår community (engelska)

Service ombord och komfort

Vi strävar alltid efter utmärkt service! Vänligen informera vår kabinbesättning om du har några anmärkningar. De gör sitt allra bästa för att göra din resa så behaglig som möjligt.

Njut mer med Flying Blue

Som Flying Blue-medlem tjänar du extra Miles så att du får fler förmåner under din resa. Men du kan också använda dina Miles på meningsfulla sätt, såsom att donera till välgörenhet eller bidra till ytterligare SAF (alternativt flygbränsle). Många Flying Blue-medlemmar får redan ut det mesta av dessa alternativ.

Gå med i Flying Blue

Vi uppskattar din feedback

Vi samarbetar med oberoende forskningsbyråer för att samla in din feedback och använda den för att förbättra våra tjänster. Dina personuppgifter kommer aldrig att användas för kommersiella erbjudanden eller utskick om du inte uttryckligen har gått med på det.

Efter din flygresa eller kontakt med vår kundtjänst kan du bli inbjuden att ta del i en av våra undersökningar:

  • Undersökningar om nöjdhets- och serviceöverensstämmelse (av Kantar och Qualtrics)
  • Utvärderingar av kontaktcenter (av BVA och MediaTech)

Vi deltar också i bredare studier utförda av tredje part som IATA och Schiphol. Dessutom genomför vi ad hoc-studier med byråer som Beautiful Lives, CSpace, Miles Research med mera.

Vanliga frågor

KLM erbjuder sömlösa resor, omfattande tjänster, flexibla resor och support före, under och efter din resa.

KLM erbjuder enkel bokning, incheckning online, digitala boardingkort och uppdateringar i realtid via KLM-appen.

KLM erbjuder kontinuerlig support via sin app, servicedisk och reseaviseringar i realtid.