Korrigera ett stavfel i ett namn

Oj! Alla kan råka ut för stavfel ibland. Men inga problem: om det bara är ett stavfel finns det inget att oroa sig för.

Hur du gör en namnkorrigering

Har du upptäckt ett stavfel i ditt namn? Om du har bokat din resa via KLM och flyger med KLM, Air France eller Delta Air Lines kan du begära en namnkorrigering utan kostnad genom att kontakta oss upp till 30 timmar före avgång.

Om en av dina flygningar flygs av ett annat partnerflygbolag, vänligen skicka oss din begäran minst 72 timmar före avgång. Vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig.

Du behöver inte begära en namnkorrigering om:

  • du har flera förnamn och endast det första visas i din bokning - det är korrekt att endast ett förnamn visas;
  • du använder ditt flicknamn, så länge det är samma efternamn som i ditt pass;
  • ditt namn visas utan mellanslag - vårt system gjorde det, det är inget stavfel.

Naturligtvis kan du inte ersätta ditt namn med någon annans namn - biljetten förblir i ditt namn.

Flying Blue-belöningsbiljett

Om du har bokat en belöningsbiljett, vänligen kontakta Flying Blues kundtjänst.

Bokningar via en resebyrå

För resor som bokas via en resebyrå, vänligen kontakta dem direkt för att göra en namnkorrigering. Vi rekommenderar att du gör detta i god tid eftersom det kan ta lite tid att bearbeta.