Villkoren för à la carte-måltider

Detta är vad du behöver veta när du beställer en à la carte-måltid för din interkontinentala flygning.

1. À la carte-måltider

1.1 Mot extra betalning erbjuder KLM dig alternativet att i förväg välja vilken måltid du vill bli serverad i Economy Class under KLM-flygningen. Denna tjänst kallas ”à la carte-måltid”. Denna extra tjänst erbjuds vid onlinebokning och i din reseöversikt på KLM.com och i KLMs mobilapp. Du kan beställa för de flesta interkontinentala flygningar som avgår från Amsterdam. Ordinarie gratis måltider finns alltid tillgängliga. 1.2 À la carte-måltiderna som serveras under KLM-flygningen kan skilja sig åt i storlek, smak eller utseende från bild- och textbeskrivningen som visas vid beställningen. Ingredienserna kan vara substituerade mot likvärdiga livsmedelskomponenter utan förvarning. 1.3 När du har beställ en à la carte-måltid är det inte möjligt att ändra eller avbryta din beställning. 1.4 Det är inte möjligt att kombinera en à la carte-måltid med en dietmåltid. 1.5 En ingredienslista per måltid tillhandahålls med största försiktighet. KLM är dock inte ansvarig för konsekvenser orsakade av intolerans för, eller allergier mot, någon livsmedelsingrediens. 1.6 KLMs Allmänna Transportvillkor är en integrerad del av dessa villkor.

2. Krav och förutsättningar

2.1 För att få utnyttja en à la carte-måltid försäkrar du att du har laglig rätt att ingå det här avtalet och binda dig vid villkoren och bestämmelserna för denna överenskommelse; och 2.2 Du försäkrar dessutom att all information som du har lämnat för att boka en à la carte-måltid är riktig och att du inte kommer att göra en spekulativ, felaktig eller falsk bokning. Du försäkrar även att du endast kommer att göra en bokning för dig själv eller för en annan person som du är berättigad att agera åt och att även hon eller han uppfyller kraven i avsnitt 2.1.

3. Återbetalning

3.1 Om den à la carte-måltid du beställde inte är tillgänglig kommer du att bli serverad en vanlig måltid. Om vi ​​inte serverar dig den beställda à la carte-måltiden, eller om du har köpt en uppgradering till Business Class, har du rätt till en återbetalning som motsvarar det belopp du betalade för à la carte-måltiden. 3.2 Om din flygning omplaneras eller bokas om, kan serveringen av din à la carte-måltid avvika. 3.3 Du kan ansöka om en återbetalning genom att fylla i vår återbetalningsblankett. 3.4 Ingen återbetalning kommer att göras om du inte uppfyller ovanstående kriterier.

4. Användning av dina kontaktuppgifter

4.1 Ditt namn och dina flyguppgifter kommer att användas av KLM Royal Dutch Airlines och KLM Catering Services BV för att fullgöra din beställning i enlighet med KLMs sekretesspolicy. 4.2 Om du väljer att ange din e-postadress kan vi använda den för att skicka ett kvitto, informera dig om statusen för din beställning och be dig att ge feedback om à la carte-måltidsservicen.