Borttappade föremål

Lämnat ett personligt föremål ombord eller märkt att något saknas i ditt bagage? Låt oss hjälpa dig att rapportera och hitta ditt borttappade föremål.

Borttappat föremål ombord

Om du har lämnat ett personligt föremål ombord på flygplanet beror det på flygbolaget och ankomstflygplatsen vad du kan göra.

Flygning som flygs av KLM och anländer till Schiphol

Kontakta oss inom 3 dagar och tala om för oss vad du saknar och vilken flygning du befann dig på. KLMs hittegodsteam kommer sedan arbeta för att hitta ditt borttappade föremål.

Om du upptäcker att du saknar något efter mer än 3 dagar efter ankomst, vänligen kontakta flygplatsen. Allt som hittas kommer att förvaras efter den tidpunkten, inklusive föremål som blir kvarlämnade i KLM Crown-lounger.

Kontakta Amsterdam-Schiphols flygplats

Flygning som flygs av KLM och anländer till en annan flygplats

Vänligen kontakta den lokala KLM-personalen på flygplatsen och förklara för dem vad som har hänt. De kommer att hjälpa dig.

Flygning som flygs av Air France

Om du har tappat något ombord på ett Air France-flygplan, vänligen hör av dig till dem. De förvarar upphittade föremål i upp till 3 månader.

Kontakta Air France

Andra flygbolag

Om du har tappat något ombord på ett flygplan som flygs av ett annat flygbolag, vänligen kontakta kundsupportavdelningen för det flygbolaget.

Saknat föremål i ditt bagage

Om du upptäcker att något saknas i ditt bagage, se till att kontakta oss inom 7 dagar efter ankomst. Vi kommer att diskutera med dig vad vi kan göra.