Varför välja KLM

Varje dag gör vi vårt bästa för att vara ditt favoritflygbolag. Ta reda på varför våra passagerare fortsätter att flyga med oss.

Hållbarhet

Det är inte hållbart att flyga just nu. Det är därför vi försöker minska vår påverkan genom alternativa bränslen, effektivare flygplan och smartare verksamhet. Se hur vi gör detta och hur du kan hjälpa till.

Mer om hållbarhet

Direktflyg runt om i världen

Vi flyger dig till fler än 160 destinationer runt om i världen. Luta dig bara tillbaka och koppla av medan vi tar dig till din destination!

Se alla destinationer

Fördelaktiga flygtider

Få ut det mesta av din resa med smidiga avgångs- och ankomsttider - flyg till din destination under lämpliga tider. Våra flyg passar ditt schema, inte tvärtom.

Det bästa flygbolaget för passagerare

År 2025 vann vi återigen APEX World Class Award för bästa flygbolag för passagerare! Detta är den mest prestigefyllda av APEX globala utmärkelser för flygbolag. Den uppmärksammar enastående prestationer inom säkerhet, välbefinnande och hållbarhet.

Stavfel? Ingen avgift

Har du bokat dina flygningar och upptäckt ett fel i namnet på din biljett? Inga problem: om det bara är ett stavfel finns det inget att oroa sig för. Vi tar inte betalt för att du är mänsklig.

Se hur du korrigerar ett stavfel

Vi håller dig informerad

Från det ögonblicket då du bokar din biljett och ända fram till din flygning avgår, informerar vi dig direkt om din flygning är försenad eller avbruten, eller om din gate ändras.

Registrera dig för uppdateringar

Flygstörning? Vi löser det

Är din flygning avbruten? Du kan lita på oss. Vi meddelar dig omedelbart via telefon eller e-post om flygändringen eller annulleringen. Därefter bokar vi omedelbart om dig till första tillgängliga flyg. I samma ögonblick som vi har hittat en ledig plats kommer vi att kontakta dig igen om din nya resplan. Vi finns naturligtvis här för att hjälpa dig om du vill ändra till en annan flygning eller om du har några andra frågor.

Om ditt nya flyg inte skulle avgå samma dag, kommer vi inte att lämna dig i sticket. Från en kopp kaffe till en hotellvistelse, vi ser verkligen till att göra det bekvämt för dig.

Service dygnet runt på sociala medier

Har du frågor, önskemål, eller vill du inte missa vad som händer härnäst? Vi finns här för dig dygnet runt, på fyra språk, och på din föredragna kanal.

Läs standarderna för vår community (engelska)

Service ombord och komfort

Vi strävar alltid efter utmärkt service! Vänligen informera vår kabinbesättning om du har några anmärkningar. De gör sitt allra bästa för att göra din resa så behaglig som möjligt.

Njut mer med Flying Blue

Som Flying Blue-medlem tjänar du extra Miles så att du får fler förmåner under din resa. Men du kan också använda dina Miles på meningsfulla sätt, såsom att donera till välgörenhet eller bidra till ytterligare SAF (alternativt flygbränsle). Många Flying Blue-medlemmar får redan ut det mesta av dessa alternativ.

Gå med i Flying Blue

Vi uppskattar din feedback

Under hela resan är det din upplevelse som räknas! Vi låter oberoende forskningsbyråer genomföra undersökningar för att få reda på vad du tycker om oss och våra tjänster. Med de svar du ger oss kan vi utvärdera och försöka förbättra våra tjänster. Dina personuppgifter kommer aldrig användas för kommersiella erbjudanden eller utskick utan ditt uttryckliga medgivande.

Efter din flygning eller efter att du har kontaktat KLMs kundtjänst kan det hända att du får en inbjudan till en av våra undersökningar:

  • Undersökningar om nöjdhets- och serviceöverensstämmelse (av Kantar och Qualtrics)
  • Utvärderingar av kontaktcenter (av BVA och MediaTech)

Vi deltar också i andra studier utförda av tredje part som IATA och Schiphol. Dessutom genomför vi flera ad hoc-studier tillsammans med byråer som Beautiful Lives, CSpace, Miles Research, Insites Consulting, Added Value och andra.