WiFi ombord

Ser du ett WiFi-märke när du bokar din resa eller under din flygning? Det betyder att du kan hålla kontakten med dina vänner och din familj under hela flygningen, även när du befinner dig tusentals meter upp i luften. Läs mer om hur du ordnar och använder WiFi ombord.

WiFi-pass

Om det finns WiFi på ditt flyg kan du köpa ett WiFi-pass. Du kan köpa ditt WiFi-pass under incheckningen eller efter att du har klivit ombord på din flygning. Priserna kan variera beroende på vilket pass du väljer och hur lång din flygning är.

Gratis meddelandetjänst under hela flygningen

På alla europeiska flyg med WiFi ombord kan du skicka och ta emot textmeddelanden via WhatsApp, Messenger, WeChat och liknande tjänster. Använd gärna Message Pass från start till landning! Bara en förvarning: På grund av den begränsade bandbredden kommer du inte att kunna skicka eller ta emot foton, videor eller ljud.

WiFi-pass

Med vårt WiFi-pass kan du:

  • surfa på internet
  • skicka och ta emot e-postmeddelanden
  • använda WhatsApp eller liknande tjänster, även för att skicka och ta emot foton, videor och röstmeddelanden
  • streama filmer, serier, musik och podcasts.

På flyg inom Europa erbjuder vi endast WiFi-passet för hela flygresan.

Gratis meddelandetjänst under hela flygningen

På alla interkontinentaka flyg med WiFi ombord kan du skicka och ta emot textmeddelanden via WhatsApp, Messenger, WeChat och liknande tjänster. Använd gärna Message Pass från start till landning! Bara en förvarning: På grund av den begränsade bandbredden kommer du inte att kunna skicka eller ta emot foton, videor eller ljud.

WiFi-pass

Med vårt WiFi-pass kan du:

  • surfa på internet
  • skicka och ta emot e-postmeddelanden
  • använda WhatsApp eller liknande tjänster, även för att skicka och ta emot foton, videor och röstmeddelanden
  • streama filmer, serier, musik och podcasts.

Vi erbjuder två alternativ: ett pass i en timme och ett pass för hela flygresan.

Hur du ansluter

Du kan använda WiFi ombord så snart du har satt dig på din plats, eller strax efter avgång i vissa länder. Sätt din enhet i flygplansläge, anslut till vårt WiFi-nätverk och följ stegen som visas på din skärm.

När din enhet är ansluten öppnas en ”ombord-portal”. Här kan du aktivera Message Pass, eller köpa ditt WiFi-pass om du inte redan har ordnat det i förväg. I den här portalen kan du också kontrollera din senaste flygstatus och boka aktiviteter för din destination.

Vi gör vårt bästa för att se till att du inte stöter på några problem när du köper vårt WiFi ombord-pass. Om något går fel kan du begära återbetalning av ditt köpta pass.

Begär återbetalning för ditt WiFi-pass

Wifi and World Business Class

Vanliga frågor

Inte alla KLM-flygningar har WiFi. Vill du veta om din kommer att ha det? Håll utkik när du bokar. Om du ser en WiFi-symbol under bokningsprocessen kommer ditt flyg att ha WiFi.

Bokade du en flygresa med WiFi ombord? Du kan ansluta till WiFi-nätverket ombord. Följ bara stegen på skärmen.

Att skicka meddelanden via WiFi är vanligtvis gratis med Message Pass. Vill du också kunna kolla din e-post och sociala medier, eller streama musik och film? Köp sedan vårt avgiftsbelagda WiFi-pass.