Resevarningar och störningar
Latest alerts and rebooking policies
Last updated on Wednesday 26 November 2025, 14:30 (Amsterdam time).
Due to infrastructure issues because of Hurricane Melissa in Montego Bay, Jamaica, from Saturday 25 October 2025 to Saturday 31 January 2026, some of our flights to, from or via Montego Bay, Jamaica (MBJ) are disrupted. We are doing our very best to help you on your way again.
Rebooking and requesting a refund
If you have booked a flight to, from or via Montego Bay, Jamaica from Saturday 25 October 2025 to Saturday 31 January 2026, you can see below what rebook and refund options we can offer you. These options are only valid if you have a ticket originally issued on or before Monday 10 November 2025.
Does your original flight depart from Saturday 25 October 2025 to Saturday 31 January 2026 to, from or via Montego Bay, Jamaica, then your new departure date should be on or before Saturday 7 February 2026. You can rebook your flight at the latest on Saturday 7 February 2026. Please see below options and rules:
1. Rebook to a different travel date
If your flight was cancelled by us or if you cancelled the flight yourself, you can rebook to a different travel date. Please note that:
- You can only change your travel dates for free if the same travel class is available as mentioned on your original ticket.
- Your new departure date should be before or on Saturday 7 February 2026.
2. Request a travel voucher
If you want to cancel your flight and request a travel voucher, please note that:
- You can request a travel voucher that will be valid for one year from the date of issue.
- You can use this voucher for all KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights that are offered on the Air France KLM website.
- You can also use the travel voucher to buy extra options like upgrades, specific seats and baggage on KLM and Air France flights.
Request a travel voucher
3. Request a refund
If any of your flights were cancelled or if your flight was delayed for at least 3 hours for flights in Europe or at least 5 hours for intercontinental flights, you can request a full refund of the ticket and extra options.
Alternativ för självbetjäning
Om ditt flyg påverkas av en störning kommer vi att informera dig via e-post eller sms och omboka dig automatiskt om så krävs. Vill du ändra dina reseuppgifter eller begära återbetalning? Se våra självbetjäningsalternativ.
Ändra din flygning
Ändra enkelt ditt resedatum, dina avgångstider eller din destination om det skulle uppstå en störning.
Avboka din flygning
Vill du avboka din resa på grund av oväntade förändringar? Läs mer om de alternativ du har.
Kontrollera dina reseuppgifter
Visa eller justera snabbt din senaste reseinformation genom att logga in på Min Resa.
Begär ersättning
Har du drabbats av avbokningar, förseningar eller ombokningar? Du kan ha rätt till ersättning.
Begär återbetalning
Vill du inte längre genomföra din flygning? Kontrollera om du får pengarna tillbaka för din outnyttjade resa.
Anmäl försenat bagage
Hittar du inte din väska efter ankomsten? Rapportera alltid detta online inom 48 timmar efter din ankomst.
Stöd och rättigheter
Störningar på Schiphol
Upplever du störningar när du reser via Schiphol? Det här är vad du kan förvänta dig och vad du kan göra.
Störningar på andra flygplatser
Upplever du störningar när du reser via en annan flygplats än Schiphol? Det här kan du göra.
Läs om dina rättigheter
Det här är dina rättigheter vid inställda flyg, förseningar, nedgradering och nekad ombordstigning.
Behöver du hjälp?
Om du stöter på problem med våra självbetjäningsverktyg är du välkommen att kontakta oss.