Försenat eller försvunnet bagage
Anmäl försenat bagage
Hittar du inte din väska efter ankomsten? Rapportera alltid detta online inom 48 timmar efter din ankomst. Du kan också rapportera saknat bagage vid bagagedisken innan du lämnar flygplatsen. Efter att du skapar en anmälan får du alltid en så kallad rapport om försvunnet bagage (Property Irregularity Report, PIR) med ett filreferensnummer. Med hjälp av detta nummer kan du hålla reda på statusen för din deklaration. När ditt bagage har lokaliserats kommer vi att kontakta dig för att ordna leverans. Vi råder dig att spara din bagageetikett tills du har fått alla dina tillhörigheter.
Anmäl försenat bagage på flygplatsen
Observera att du för närvarande inte kan rapportera ditt saknade bagage online om du anländer till en av följande destinationer: Aberdeen, Birmingham, Bristol, Cardiff, Edinburgh, Glasgow, Humberside, Inverness, Leeds Bradford, London City, London Heathrow, Manchester, Newcastle, Norwich, Southampton eller Teesside.
Om du anländer till en av dessa destinationer, vänligen gå till bagagedisken på flygplatsen för att rapportera ditt saknade bagage. Lyckligtvis kan vi i 90 % av fallen hitta ditt bagage inom 3 dagar!
Spåra försenat eller försvunnet bagage
Har du redan anmält ditt saknade bagage? Från och med 24 timmar efter din deklaration kan du kontrollera statusen i bagagespårningssystemet med hjälp av ditt efternamn och filreferensnummer.
Bor du på flera destinationer under din resa? Du kan ändra din tillfälliga adress i bagagespårningssystemet.
I det sällsynta fallet att vi inte har hittat ditt bagage inom 21 dagar, vänligen kontakta KLMs kundtjänst. Vi kommer att diskutera nästa steg med dig, till exempel att skicka in en begäran.