Återbetalningar för extraval

Har du bokat ett extraval och inte använt det? Be om en återbetalning! Vi förklarar när du är berättigad och hur du kan få tillbaka dina pengar.

COVID-19

Våra tjänster kan ha ändrats för att förhindra spridning av COVID-19.

Se de senaste COVID-19-uppdateringarna

Hur du begär en återbetalning

I vårt återbetalningssystem online kan du enkelt begära en återbetalning för dina extraval. Detta system kontrollerar om du är berättigad till en återbetalning. Du kan också ringa oss, men tänk på att en avgift kan debiteras.

Det kommer att ta ungefär 7 dagar att behandla din begäran.

Har du inte bokat via KLM?

Tyvärr, du kan inte använda vårt återbetalningssystem online om du har bokat via en resebyrå. Vi råder dig att kontakta din resebyrå först, eftersom de har all nödvändig information för att ordna din återbetalning. Du hittar kontaktuppgifter på deras webbplats. Om du vill kan du också kontakta oss direkt så kan vi hjälpa till att ordna din återbetalning.

Behörighet

Vänligen kontrollera noggrant om du är berättigad till en återbetalning för att undvika besvikelse.

Ordinarie platsbokning

Vi kommer att återbetala kostnaderna för din ordinarie platsbokning om:

  • Du begär en återbetalning inom 24 timmar efter att du har köpt alternativet
  • Din KLM-flygning blev inställd
  • Flygplanstypen för din KLM-flygning ändrades
  • Du var på en avbruten eller inställd flygning som flygs av KLM eller en SkyTeam-partner och missade därför din anslutande interkontinentala KLM-flygning
  • Du tilldelades en annan plats
  • Du bokade en plats på en flygning som flygs av KLM men bytte till en flygning som inte flygs av KLM

Läs de fullständiga villkoren för platsbokning

Extra bekväma platser i Economy Class

Vi kommer att återbetala kostnaderna för din Economy Comfort-plats, plats med extra benutrymme, plats i en rad med 2 stolar, eller plats i främre delen om:

  • Du begär en återbetalning inom 24 timmar efter att du har köpt alternativet
  • Din KLM-flygning blev inställd
  • Flygplanstypen för din KLM-flygning ändrades
  • Du var på en avbruten eller inställd flygning som flygs av KLM eller en SkyTeam-partner och missade därför din anslutande interkontinentala KLM-flygning
  • Du ändrade din KLM-flygning och köpte samma platstyp för den nya flygningen
  • Du ändrade din KLM-flygning och samma platstyp var inte tillgänglig på den nya flygningen

Läs de fullständiga villkoren för extra bekväma platser

Extrabagage

Du kan be om en återbetalning inom 24 timmar efter att du har köpt ditt extrabagage eller om du bokades om till en flygning som inte flygs av KLM.

Läs de fullständiga villkoren för extrabagage

À la carte-måltider

Blev din flygning inställd eller ombokad, och var din à la carte-måltid inte tillgänglig på din alternativa flygning? Då kan du begära en återbetalning.

Läs de fullständiga villkoren för à la carte-måltider

Tillgång till KLM Crown-lounge 25

Du kan begära en återbetalning av tillgången till KLM Crown-lounge 25 som du har köpt om:

  • Du begär en återbetalning inom 24 timmar efter att du har köpt alternativet
  • Du har inte gått in i KLM Crown-lounge
  • Du har uppgraderat till Business Class och loungetillgång ingår nu i din biljett

Läs de fullständiga villkoren för loungetillgång

WiFi ombord

Det är enkelt att få tillbaka pengarna för din WiFi-kupong. Vi kommer automatiskt att återbetala pengarna om du inte använder kupongen på din flygning. Om du lyckades köpa en kupong men aldrig mottog kupongkoden kommer du också att få en automatisk återbetalning inom en vecka.

Läs de fullständiga villkoren för WiFi ombord

CO2ZERO

Blev din flygning inställd, och genomförde du inte en alternativ flygning? Då kan du begära en återbetalning.

Läs de fullständiga villkoren för vår CO2ZERO-tjänst

Flexibilitet

La du till Flexibilitet i din bokning? Du kan be om en återbetalning inom 24 timmar efter att du har köpt detta alternativ eller om din KLM-flygning blev inställd.

Läs de fullständiga villkoren för Flexibilitet